Ivó, Iván, Milán2019. május 19., vasárnap
Vízreszállás

Projektmegnyitó a 2016-os Budapest Design Héten

National Geographic Magyarország

Fontos volt ezen az estén sok mindent tisztázni. Pontosan definiáltuk az igazi Industrial Design fogalmát, rávilágítottunk a társadalmi kérdésekre és probléma csoportokra.

Ismertettük designfilozófiánkat, aminek alapja a világban végbemenő totális tárgyi redukcióról szól. A soha nem látott tárgyi és tervezői átalakulás vízióját és egy gyakorlati megtestesítőjét vázoltuk fel, középpontban a VÍZRESZÁLLÁS projekt gyártmányával, a 4 fős tengeri túravitorlással. Ebben a most készülő eszközben fogjuk először tesztelni gondolataink létjogosultságát. Azt a létjogosultságot, miszerint a jövőben sokkal kevesebb tárgyat kell előállítanunk, de ezzel fordított arányban meg kell emelnünk a minőségi színvonalat.

Igazán jó, hasznos eszközöket szeretnénk az emberek kezébe adni. Felhívtuk a figyelmet hogy a fogyasztói társadalom, minden a bolygónkat érintő átalakuláson túl, végletesen kiüresíti a Homo Sapienst. Kijelentettük, hogy az emberiség elfordult a természeti világtól és idegenként él benne. A mesterséges környezeteinkben összezsúfolt degenerációt csak az egyensúlyi állapothoz való visszatéréssel lehet orvosolni. Ezért olyan tárgyat fejlesztünk, ami valami újra hívja a felhasználóját. Új minőségre a természetben. Igazi felhasználóknak fejlesztünk és elfelejtjük a fogyasztó fogalmát. Vissza kívánjuk adni az örömöt, amit egy tárgy újra és újra megadhat a használójának, hosszútávon is. Visszaadjuk a tiszteletet azoknak, akiknek a kezébe adunk valamit. Így maga a tárgy is formálni fogja a viselkedést. Egy minőségi viselkedésformára inspirál, ami alkalmassá tehet minket a természet újbóli megismerésére.

Az estén bemutattuk a programban résztvevőket és az általános paramétereket, amiket itt is elolvashattok az ember.hu oldalon

Pozitív, újító, még is alapvető gondolatokra és tervezői viselkedésre koccintottunk Szendeff Lőrinc barátom étel eszenciájával. Nagyon jó kis este volt, tele energiával.

Legközelebb pedig már az egyik kutatási helyszínről jelentkezem, ahol javában zajlik a munka.

We have officially embarked on our program with a project opening ceremony that took place within the framework of the 2016 Budapest Design Week.

It was essential to clarify a number of issues. We have meticulously defined the notion of the sound ‘Industrial Design’ and in addition to that we also shed light on several social issues and problem complexes. Our design philosophy, which is based on the on-going total reduction of objects, was presented as well. We have also sketched the vision of a hitherto unseen transformation of objects and designers. An actual example was also provided by focusing on the 4-person sailboat which is the main product of the project Setting Sail. We are going to test the validity of our thoughts on this nascent product. Our premiss is that in the future we should produce significantly fewer products, and at the same time we should proportionately enhance the standards of quality. We would like to give people products which are truly good, useful and ‘valid’. We have also cast light on the fact that, more than any other transformation that has a considerable impact on our planet, it is costumers’ society  which makes Homo Sapiens utterly void. We also emphasised that humanity turned away from the natural world and lives in it currently as a stranger. The artificial degeneration which is being accumulated in our surroundings can only be healed by returning to the state of balance again. Therefore we develop such a product which invites its user to embrace a new story. That is the story of high quality in the nature. We are developing for real users and we completely forget the concept of ‘consumer’. We would like to give back the pleasure to the users that a product can multiple times give to its owner, even on the long term. We give the respect back to those who will pick up and use our products. This way the product itself will also have an impact on human behaviour. It invites us to get to know a new form of behaviour that will enable us to rediscover the nature.

At the event we have also introduced the participants of the project as well as its general parameters you may also read them here: ember.hu

We saluted positive, innovative, but still fundamental thoughts and designer’s behaviour with the food essence of my friend Lőrinc Szendeff.

It was a really fun and energetic night. Next time, I will report from the scenes of one of my research projects where the work and developing will be taking place.

Hozzászólások

Túl az első szakaszon

Túl az első szakaszon

Megcsináltuk, amit másfél éve elterveztünk. Feszített tempóban, tartva a minőségi szintet, kidolgoztuk az alternatívánkat a túravitorlázás egy új minőségi iránya felé.

Az E9 bemutatkozik

Az E9 bemutatkozik

10 hónapnyi fejlesztői munka eredményeként elkészültünk a hajónk gyártmányterveivel.

100% Industrial Design

100% Industrial Design

Elérkeztünk a pillanathoz, hogy a vízvonal alatti testrész, a beltartalmak bonyolult sokasága és a külső szerelvényezés egységesen összeforrjon egy az egész jármű tulajdonságait informáló formatervbe.

Megérkezett a motor is!

Megérkezett a motor is!

Szeretnék pár szót ejteni erről a fontos alkatrészről. Mit keres egy dízel üzemű motor egy ökológiai lábnyomcsökkentő projektben? Máris leírom.

Centiméterek harca

Centiméterek harca

Az egyetemi kutatóműteremből jelentkezem, ahol javában zajlik az M=1:1-es szerkezeti modell építés, mérés és tesztelés.

National Geographic 2019. májusi címlap

Előfizetés

A nyomtatott magazinra,
12 hónapra

7 800 Ft

Korábbi számok

National Geographic 2010. januári címlapNational Geographic 2010. februári címlapNational Geographic 2010. márciusi címlapNational Geographic 2010. áprilisi címlapNational Geographic 2010. májusi címlapNational Geographic 2010. júniusi címlapNational Geographic 2010. júliusi címlapNational Geographic 2010. augusztusi címlapNational Geographic 2010. szeptemberi címlapNational Geographic 2010. októberi címlapNational Geographic 2010. novemberi címlapNational Geographic 2010. decemberi címlapNational Geographic 2011. januári címlapNational Geographic 2011. februári címlapNational Geographic 2011. márciusi címlapNational Geographic 2011. áprilisi címlapNational Geographic 2011. májusi címlapNational Geographic 2011. júniusi címlapNational Geographic 2011. júliusi címlapNational Geographic 2011. augusztusi címlapNational Geographic 2011. szeptemberi címlapNational Geographic 2011. októberi címlapNational Geographic 2011. novemberi címlapNational Geographic 2011. decemberi címlapNational Geographic 2012. januári címlapNational Geographic 2012. februári címlapNational Geographic 2012. márciusi címlapNational Geographic 2012. áprilisi címlapNational Geographic 2012. májusi címlapNational Geographic 2012. júniusi címlapNational Geographic 2012. júliusi címlapNational Geographic 2012. augusztusi címlapNational Geographic 2012. szeptemberi címlapNational Geographic 2012. októberi címlapNational Geographic 2012. novemberi címlapNational Geographic 2012. decemberi címlapNational Geographic 2013. januári címlapNational Geographic 2013. februári címlapNational Geographic 2013. márciusi címlapNational Geographic 2013. áprilisi címlapNational Geographic 2013. májusi címlapNational Geographic 2013. júniusi címlapNational Geographic 2013. júliusi címlapNational Geographic 2013. augusztusi címlapNational Geographic 2013. szeptemberi címlapNational Geographic 2013. októberi címlapNational Geographic 2013. novemberi címlapNational Geographic 2013. decemberi címlapNational Geographic 2014. januári címlapNational Geographic 2014. februári címlapNational Geographic 2014. márciusi címlapNational Geographic 2014. áprilisi címlapNational Geographic 2014. májusi címlapNational Geographic 2014. júniusi címlapNational Geographic 2014. júliusi címlapNational Geographic 2014. augusztusi címlapNational Geographic 2014. szeptemberi címlapNational Geographic 2014. októberi címlapNational Geographic 2014. novemberi címlapNational Geographic 2014. decemberi címlapNational Geographic 2015. januári címlapNational Geographic 2015. februári címlapNational Geographic 2015. márciusi címlapNational Geographic 2015. áprilisi címlapNational Geographic 2015. májusi címlapNational Geographic 2015. júniusi címlapNational Geographic 2015. júliusi címlapNational Geographic 2015. augusztusi címlapNational Geographic 2015. szeptemberi címlapNational Geographic 2015. októberi címlapNational Geographic 2015. novemberi címlapNational Geographic 2015. decemberi címlapNational Geographic 2016. januári címlapNational Geographic 2016. februári címlapNational Geographic 2016. márciusi címlapNational Geographic 2016. áprilisi címlapNational Geographic 2016. májusi címlapNational Geographic 2016. júniusi címlapNational Geographic 2016. júliusi címlapNational Geographic 2016. augusztusi címlapNational Geographic 2016. szeptemberi címlapNational Geographic 2016. októberi címlapNational Geographic 2016. novemberi címlapNational Geographic 2016. decemberi címlapNational Geographic 2017. januári címlapNational Geographic 2017. februári címlapNational Geographic 2017. márciusi címlapNational Geographic 2017. áprilisi címlapNational Geographic 2017. májusi címlapNational Geographic 2017. júniusi címlapNational Geographic 2017. júliusi címlapNational Geographic 2017. augusztusi címlapNational Geographic 2017. szeptemberi címlapNational Geographic 2017. októberi címlapNational Geographic 2017. novemberi címlapNational Geographic 2017. decemberi címlapNational Geographic 2018. januári címlapNational Geographic 2018. februári címlapNational Geographic 2018. márciusi címlapNational Geographic 2018. áprilisi címlapNational Geographic 2018. májusi címlapNational Geographic 2018. júniusi címlapNational Geographic 2018. júliusi címlapNational Geographic 2018. augusztusi címlapNational Geographic 2018. szeptemberi címlapNational Geographic 2018. októberi címlapNational Geographic 2018. novemberi címlapNational Geographic 2018. decemberi címlapNational Geographic 2019. januári címlapNational Geographic 2019. februári címlapNational Geographic 2019. márciusi címlapNational Geographic 2019. áprilisi címlapNational Geographic 2019. májusi címlap

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, erősítsd meg a feliratkozásod az e-mailben kapott linkre kattintva!

Kövess minket