Vilhelmina, Januáriusz, Dorián2019. szeptember 19., csütörtök
Vízreszállás

Túl az első szakaszon

National Geographic Magyarország

Megcsináltuk, amit másfél éve elterveztünk. Feszített tempóban, tartva a minőségi szintet, kidolgoztuk az alternatívánkat a túravitorlázás egy új minőségi iránya felé.

Létrehoztuk az E9 vitorlást, ami egy új viselkedés formálási kutatás fontos eleme. A kutatás azt vizsgálja, hogyan lehet egy meglévő piaci környezetbe más, új felhasználási modellt integrálni. Munkánkkal a környezethez érzékenyen viszonyuló megoldást keresünk. Üzleti modellben elhagyva akár a birtoklást, előtérbe helyezve a bérlést. Kialakításban elhagyva a felesleges luxust, helyébe az okos funkcionális megoldásokat emelni. Gyártáskor elhagyva a betervezett elévülést, helyette a tudatosan tervezett hosszú, biztonságos élettartamot kialakítani. A felhasználást a természeti megismerés és a sport irányába vezetni, a gyártást pedig minél inkább környezetbaráttá tenni.

Úgy sikerült méreteket csökkentenünk, hogy az nem vált a funkciók rovására, sőt új funkciórendszereket alakítottunk ki. Ez a hajó egy 29 lábas ’A’ kategóriás tengeri felfedező eszköz. „A vizek Land Rovere”. Képes egészen sekély területek megközelítésére is és nyílt óceáni környezetben is helyt állni. Az elnyűhetetlenség, az ötletes megoldások és strapabíróság kiemelt fontosságú volt. A járművet amatőr vitorlázóktól kezdve, kisebb profi expedíciók is bármikor igénybe vehetik.

A terveket részletesen mutattuk be a 2017. május 3-án megtartott szakmai előadásunkon, így ezekre nem térek ki ebben a bejegyzésben, csak felvillantok néhány hangulatmorzsát.

A kutatói munka tovább halad, a folytatásban a megvalósítás lehetőségeit és irányait vizsgáljuk.

 

 

 


After the first phase

We’ve accomplished what we’ve been planning for one and a half year. While maintaining our standards of qualities and tackling with tight deadlines, we’ve managed to crystallize alternatives for a laying the foundations of a new sailing trend that is characterized by high quality.

The E9 sailing boat is ready. This is an important element of an analysis that is focusing on the shaping of behavior. The research aims at discovering the ways in which it is possible to integrate a new model of application into the existing market, while also taking into consideration its realities and salient features. The project seeks to find a solution that is sensible to environmental issues. Our business model has moved the focus from possession and instead, has given priority to renting. While tailoring and designing the product we sought to get rid of items of unnecessary luxury and instead we tried to offer smart, functional solutions. We left planned deterioration out while producing our sailing boat, and safety, and long life-spans loomed large in our minds. Discovering the environment and doing sports were our priorities while we were working on issues related to the intended use of the boat. In addition to that, we also sought to make the process of production as environmentally conscious as possible.

We’ve managed to diminish the size dimensions not at the expanse of the functions. Contrarily, we’ve also established new function-systems. This ship is a 29 ft long, open sea discovery device with ‘A’ category licence. “The Land Rover of the seas”. It is also capable of approaching  very shallow locations, but at the same time also able to do well on the open sea. Indestructability, bright solutions and durability enjoyed priority. The vehicle may not only be used by amateur sailors but it may also be useful for small-scale professional expeditions as well.

Since we talked about our plans in detail within the framework of our professional presentation, held on the 3rd of May, I’m not going to discuss them once again here. Instead, I’m offering you snapshots on a few moods and plans. The research project still goes on, and in the future we are going to scrutinize and evaluate prospective trends and opportunities for realizing our concepts, and visions.

Hozzászólások

Az E9 bemutatkozik

Az E9 bemutatkozik

10 hónapnyi fejlesztői munka eredményeként elkészültünk a hajónk gyártmányterveivel.

100% Industrial Design

100% Industrial Design

Elérkeztünk a pillanathoz, hogy a vízvonal alatti testrész, a beltartalmak bonyolult sokasága és a külső szerelvényezés egységesen összeforrjon egy az egész jármű tulajdonságait informáló formatervbe.

Megérkezett a motor is!

Megérkezett a motor is!

Szeretnék pár szót ejteni erről a fontos alkatrészről. Mit keres egy dízel üzemű motor egy ökológiai lábnyomcsökkentő projektben? Máris leírom.

Centiméterek harca

Centiméterek harca

Az egyetemi kutatóműteremből jelentkezem, ahol javában zajlik az M=1:1-es szerkezeti modell építés, mérés és tesztelés.

Projektmegnyitó a 2016-os Budapest Design Héten

Projektmegnyitó a 2016-os Budapest Design Héten

Fontos volt ezen az estén sok mindent tisztázni. Pontosan definiáltuk az igazi Industrial Design fogalmát, rávilágítottunk a társadalmi kérdésekre és probléma csoportokra.

National Geographic 2019. szeptemberi címlap

Előfizetés

A nyomtatott magazinra,
12 hónapra

8 220 Ft

Korábbi számok

National Geographic 2010. januári címlapNational Geographic 2010. februári címlapNational Geographic 2010. márciusi címlapNational Geographic 2010. áprilisi címlapNational Geographic 2010. májusi címlapNational Geographic 2010. júniusi címlapNational Geographic 2010. júliusi címlapNational Geographic 2010. augusztusi címlapNational Geographic 2010. szeptemberi címlapNational Geographic 2010. októberi címlapNational Geographic 2010. novemberi címlapNational Geographic 2010. decemberi címlapNational Geographic 2011. januári címlapNational Geographic 2011. februári címlapNational Geographic 2011. márciusi címlapNational Geographic 2011. áprilisi címlapNational Geographic 2011. májusi címlapNational Geographic 2011. júniusi címlapNational Geographic 2011. júliusi címlapNational Geographic 2011. augusztusi címlapNational Geographic 2011. szeptemberi címlapNational Geographic 2011. októberi címlapNational Geographic 2011. novemberi címlapNational Geographic 2011. decemberi címlapNational Geographic 2012. januári címlapNational Geographic 2012. februári címlapNational Geographic 2012. márciusi címlapNational Geographic 2012. áprilisi címlapNational Geographic 2012. májusi címlapNational Geographic 2012. júniusi címlapNational Geographic 2012. júliusi címlapNational Geographic 2012. augusztusi címlapNational Geographic 2012. szeptemberi címlapNational Geographic 2012. októberi címlapNational Geographic 2012. novemberi címlapNational Geographic 2012. decemberi címlapNational Geographic 2013. januári címlapNational Geographic 2013. februári címlapNational Geographic 2013. márciusi címlapNational Geographic 2013. áprilisi címlapNational Geographic 2013. májusi címlapNational Geographic 2013. júniusi címlapNational Geographic 2013. júliusi címlapNational Geographic 2013. augusztusi címlapNational Geographic 2013. szeptemberi címlapNational Geographic 2013. októberi címlapNational Geographic 2013. novemberi címlapNational Geographic 2013. decemberi címlapNational Geographic 2014. januári címlapNational Geographic 2014. februári címlapNational Geographic 2014. márciusi címlapNational Geographic 2014. áprilisi címlapNational Geographic 2014. májusi címlapNational Geographic 2014. júniusi címlapNational Geographic 2014. júliusi címlapNational Geographic 2014. augusztusi címlapNational Geographic 2014. szeptemberi címlapNational Geographic 2014. októberi címlapNational Geographic 2014. novemberi címlapNational Geographic 2014. decemberi címlapNational Geographic 2015. januári címlapNational Geographic 2015. februári címlapNational Geographic 2015. márciusi címlapNational Geographic 2015. áprilisi címlapNational Geographic 2015. májusi címlapNational Geographic 2015. júniusi címlapNational Geographic 2015. júliusi címlapNational Geographic 2015. augusztusi címlapNational Geographic 2015. szeptemberi címlapNational Geographic 2015. októberi címlapNational Geographic 2015. novemberi címlapNational Geographic 2015. decemberi címlapNational Geographic 2016. januári címlapNational Geographic 2016. februári címlapNational Geographic 2016. márciusi címlapNational Geographic 2016. áprilisi címlapNational Geographic 2016. májusi címlapNational Geographic 2016. júniusi címlapNational Geographic 2016. júliusi címlapNational Geographic 2016. augusztusi címlapNational Geographic 2016. szeptemberi címlapNational Geographic 2016. októberi címlapNational Geographic 2016. novemberi címlapNational Geographic 2016. decemberi címlapNational Geographic 2017. januári címlapNational Geographic 2017. februári címlapNational Geographic 2017. márciusi címlapNational Geographic 2017. áprilisi címlapNational Geographic 2017. májusi címlapNational Geographic 2017. júniusi címlapNational Geographic 2017. júliusi címlapNational Geographic 2017. augusztusi címlapNational Geographic 2017. szeptemberi címlapNational Geographic 2017. októberi címlapNational Geographic 2017. novemberi címlapNational Geographic 2017. decemberi címlapNational Geographic 2018. januári címlapNational Geographic 2018. februári címlapNational Geographic 2018. márciusi címlapNational Geographic 2018. áprilisi címlapNational Geographic 2018. májusi címlapNational Geographic 2018. júniusi címlapNational Geographic 2018. júliusi címlapNational Geographic 2018. augusztusi címlapNational Geographic 2018. szeptemberi címlapNational Geographic 2018. októberi címlapNational Geographic 2018. novemberi címlapNational Geographic 2018. decemberi címlapNational Geographic 2019. januári címlapNational Geographic 2019. februári címlapNational Geographic 2019. márciusi címlapNational Geographic 2019. áprilisi címlapNational Geographic 2019. májusi címlapNational Geographic 2019. júniusi címlapNational Geographic 2019. júliusi címlapNational Geographic 2019. augusztusi címlapNational Geographic 2019. szeptemberi címlap

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, erősítsd meg a feliratkozásod az e-mailben kapott linkre kattintva!

Kövess minket