Aliz, Vanda, Huba, Klementina2019. november 14., csütörtök
Programok

A csillagokba repít a NatGeoTV!

2015.04.17.Erdélyi Ilona

Áprilisban kitárul a kozmosz a National Geographic Channel nézői előtt: a csatorna új műsorai soha nem látott módon mutatják be a világmindenség csodáit.

Ha kíváncsi rá, hogy mi kerekedik ki néhány tudós, celebritás és komikus beszélgetéséből, önre várnak a Sztárok és csillagok. Ha szeretne minden korábbinál tisztább és élesebb képet kapni a világűrről, figyelje a képernyőt, mert indul A Hubble kozmikus utazása. Ha viszont a Földet és a rajta hagyott nyomainkat szemlélné vadonatúj égi szemszögből, nézze meg, milyen Az ember az űrből! A Nat Geo áprilisban sose látott tájakra merészkedik az ég, a föld és a gondolat ösvényein egyaránt!

Sztárok és csillagok
A National Geographic Channel Kozmosz: történetek a világegyetemről című sorozatát világszerte nagy érdeklődés övezte, és bekerült a NatGeo történetének legnézettebb sorozatai közé. Ebben a sikerben nem kis része volt a karizmatikus műsorvezetőnek, Neil deGrasse Tysonnak. Nos, akiket a Kozmosz a szórakoztató, de egyben magas színvonalú ismeretterjesztés rajongójává tett, azok számára itt a folytatás: a Nat Geo áprilistól műsorra tűzi Tyson Sztárok és csillagok (Star Talk) című új műsorát, melyben a népszerű asztrofizikus tudósokkal, hírességekkel és komikusokkal olyan izgalmas témákról beszélget, mint például az időutazás, a földön kívüli élet, az ősrobbanás, vagy épp a Föld jövője.

A Sztárok és csillagok című sorozatot 2015. április 21-től keddenként 23 órakor vetíti a National Geographic Channel.

A Hubble kozmikus utazása
Neil deGrasse Tyson asztrofizikussal a National Geographic Channel egy másik áprilisi filmjében is találkozhatunk: A Hubble kozmikus utazása a NASA híres – ma már sikertörténetként értékelt – űrteleszkópjának kálváriáját meséli el, izgalmas interjúkat bemutatva a készítőkkel.

Amikor a bonyolult szerkezetet 1990 áprilisában a Discovery űrrepülőgép Föld körüli pályára állította, a csillagászok egy régi álma teljesült: szert tettek egy teleszkópra, mely a földi légkör zavaró hatását kiküszöbölve gyűjti képeit a világűrről. Az álom azonban hamar rémálommá változott: kiderült, hogy a Hubble tükre meg van repedve, és a nagy reményű, méregdrága szerkezet javításra szorul. De miként lehet megjavítani egy műszert, mely 500 kilométeres magasságban a Föld körül kering? A filmben megismerhetjük a lélegzetelállító művelet részleteit, valamint azokat a szakembereket is, akik részt vettek a Hubble űrtávcső megtervezésében, megépítésében és megjavításában.

A Hubble kozmikus utazása című alkotás 2015. április 19-én, vasárnap 21 órakor látható a National Geographic Channel műsorán.

Az ember az űrből
Az emberiség történetét számtalan szemszögből elmesélték már – az űrből nézve azonban még sosem! A Nat Geo rendkívüli különkiadása erre vállalkozik: műholdképek és számítógépes grafikák segítségével mutatja be, hogy miként váltunk egyszerű halászó-vadászó élőlényekből a Föld domináns fajává, a bolygónkat egyre inkább a maga képére formálva.

A Föld mai arculatát szemlélve, valamint időben előre és hátra utazva a filmben rácsodálkozunk az ember örök törekvésének a nyomaira: minél jobb, virágzóbb, biztonságosabb és érdekesebb életet kialakítani magunknak. De vajon mennyire sikerült ez? Melyek voltak az eddig legyőzött legnagyobb akadályok, és milyen kulcsesemények tették lehetővé sikereinket? A műsor egyedülálló irányból közelít az emberiség története felé, meghökkentő tényeket és nem sejtett összefüggéseket tárva elénk.

Az Ember az űrből című filmet 2015. április 19-én, vasárnap 22 órakor mutatja be a NatGeo.

Ahogy ritkán látjuk Európát

Európa ismert helyei, melyeket most új perspektívából figyelhetünk meg.

Daruünnep a szegedi Fehér-tónál

Idén már 8. alkalommal rendezi meg a Fehér-tavi darvadozás – a madárvonulás dél-alföldi ünnepe elnevezésű népszerű rendezvényét a Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság.

Érkeznek a darvak

2019-ben, novemberben minden hétvégén darulesre várja a természet kedvelőit a Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatósága.

Amatőr történelmi fotók a Magyar Nemzeti Múzeumban

Apró dobozba rejtett forradalom címmel kiállítás látható a Magyar Nemzeti Múzeumban.

Attila örökösei – a hunoktól az Árpád-házig

Megnyílt az Attila örökösei - A hunoktól az Árpád-házig című időszaki kiállítás a Magyar Természettudományi Múzeumban, Budapesten.

National Geographic 2019. novemberi címlap